PRILAGOJEN PROGRAM Z NIŽJIM IZOBRAZBENIM STANDARDOM
Osnovna šola 27. julij Kamnik izvaja Prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom, ki vsebuje prilagojene, nekoliko nižje učne cilje kot redna osnovna šola. V program so vključeni učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju, katerim nudimo prilagojene metode in oblike dela.
Cilji vzgoje in izobraževanja učencev z lažjimi motnjami v duševnem razvoju so:
- razvijati senzomotorične, spoznavne, socialne in gibalne spretnosti in sposobnosti kot osnovo za celoviti razvoj, za samostojno življenje in vključevanje v širše socialno okolje
- omogočiti učencu usvojiti osnovna znanja iz naravoslovja, umetnosti in družboslovja, ob prilagajanju metod in oblik dela, ki ustrezajo individualnim sposobnostim in potrebam učenca
- omogočiti učencu odkrivanje vrednot in lepot njegove okolice, zlasti naravnih in kulturnih znamenitosti in jih navajati na varstvo narave in okolja
- učencu nuditi možnost samokontrole in samoocene lastnega dela
- razvijati učencu samokritičnost in avtonomijo
- vključevati učenca v različne oblike dela tako, da nova vedenja pridobiva po vseh senzornih poteh in z vidika praktične uporabe
- omogočati učencu številne priložnosti, da s pomočjo različnih praktičnih ravnanj zbira informacije, utrjuje usvojeno učno snov in razvija ročne spretnosti
- skrbeti za učenčev telesni razvoj in gibanje
- razvijati govorno jezikovne spretnosti, spodbujati kulturno komunikacijo, razvijati sposobnost izražanja lastnih misli
- z individualiziranim programom redno preverjati napredovanje vsakega posameznega učenca
- pomagati staršem pri premagovanju stisk in težav, ki jih preživljajo ob spoznanju, da imajo otroka z lažjimi motnjami v duševnem razvoju
- usmerjati in svetovati staršem, kje lahko dobijo dodatno strokovno pomoč za celotno družino
- razvijati, pripravljati in spodbujati učenca tako, da se bo lahko uspešno, aktivno in enakopravno vključil v širše socialno okolje
- s timskim delom učiteljev in drugih strokovnih delavcev šole zagotavljati vsestranski socialni, emocionalni, gibalni in intelektualni razvoj vsakega posameznega učenca in spodbujati medpredmetne povezave
- učence in starše seznanjati z možnostmi nadaljnjega poklicnega izobraževanja
Pogoji za vključitev
Učenec se lahko vključi v prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom na osnovi ODLOČBE O USMERITVI.
Trajanje izobraževanja
Izobraževanje traja 9 let in je razdeljeno na tri vzgojno-izobraževalna obdobja:
Povzeto po: